دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

همزمان با هفته دولت؛

کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی افتتاح می‌شود

افتتاح اسلام آباد زنجان

آیین افتتاح کتابخانه «علامه شیخ عبدالکریم زنجانی» در منطقه اسلام آباد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور دوشنبه ۶ شهریور ماه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، کتابخانه عمومی «علامه شیخ عبدالکریم زنجانی» در منطقه اسلام‌آباد زنجان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار زنجان و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سایر مسئولین، روز دوشنبه ۶ شهریور ماه افتتاح می‌شود.

این کتابخانه در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع واقع شده است و با ۸۵۰ متر مربع زیربنا در ۳ طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های کلاس آموزشی، دو اتاق مطالعه گروهی، سالن اجتماعات با ظرفیت ۷۰ نفر، بخش مستقل کودک، بخش مستقل نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش نشریات، غذاخوری و نمازخانه است. مخزن این کتابخانه دارای بیش از ۳۵ هزار نسخه کتاب است.

هزینه ساخت این پروژه از محل اعتبارات بازآفرینی شهری تأمین شده است و برای تجهیز آن بیش از ۳۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان مصرف شده است.

کتابخانه منطقه اسلام ‌آباد متناسب با رویکرد نوین ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی با استفاده از امکانات به‌روز و باکیفیت متناسب با ذائقه مخاطب امروزی تجهیز و فضاسازی شده است.

با توجه به قرار گرفتن این کتابخانه در منطقه کمتربرخوردار اسلام‌آباد، انتظار می‌رود افتتاح کتابخانه رشد و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در این منطقه را به دنبال داشته باشد و در این راستا برنامه‌های جانبی فرهنگی-اجتماعی متنوعی از قبیل کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و محافل ادبی، ویژه‌برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، باشگاه کتابخوانی، برنامه‌های خانواده‌محور  و... برای تمامی گروه‌های سنی پیش‌بینی شده است.

گفتنی استف علامه شیخ عبدالکریم زنجانی معروف به امام زنجانی (۱۳۰۴-۱۳۸۴ق) مصلح جهان اسلام و منادی وحدت بشری است. وی در ۲۷ سالگی به اجتهاد رسید و از طلایه‌داران مبارزه با انگلیس در عراق، و مبارزه با کمونیسم، مارکسیسم و لیبرالیسم است. امام زنجانی آثار علمی متنوعی در فلسفه، الهیات، اجتماعیات، فقه، اصول و... دارد. یکی از مقالات با عنوان «نظرة فی نظریة النسبیة لاینشتاین» پیرامون بررسی نظریه نسبیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
1 + 15 =